Translate

Kombistudie træningslog uge 7

Nye Sko: Mizuni Wave riders. Ville give 5stjerner til hvad som helst den dag. :-)

Philadelphia marathon var et afbræk i min deltagelse i kombi-studiet. Jeg kom tilbage fra USA en torsdag og kommer dermed til at misse en onsdagstræning, men ellers fortsætter uge syv derfra hvor vi slap mandag d. 12/11. (seneste opdatering 24/11).

Evaluering uge 7
Uge 7 er egentlig delt op i to uger p.g.a. den altoverskyggende begivenhed Philadelphia Marathon d. 18/11. JUHUU ny PR 2,47.28. :-). På trods af fire dages restituition (temelig aktiv restitution, kunne man tilføje grundet mine meget lange gåture de sidste par dage i NY), er jeg ikke på niveau til første pas efter marathon. Det er torsdag og det er 10x30sek. sprint og alle er samlet for der skal samtidig også løbes test, så setuppet er noget nær optimalt. Måske er det en fejl at jeg lader mig rive med af stemningen. Jeg havde lovet mig selv at tage den med ro og guderne skal vide at musklerne ikke føles klar. Alligevel får jeg en fiber nederst i venstre baglår på andet sprint interval. Det er ikke en stor en, mere en løftet pegefinger og jeg tager resten af passene med relativ ro på. Det samme gælder lørdag, og det må et eller andet sted også blive mantraet for den sidste uge der kommer.

Læs om træningen 8. og sidste uge her

Lørdag d. 24/11 (8c, let vind, overskyet)
Saunastemning efter lørdagens træning. Claus har medbragt kolde øl. :-)
Pånær Anders er hele holdet mødt op til lørdagens kombitræning. Tre skal maxtestes, da det er deres sidste gang (Carsten, Jack og Jan), resten Warny, Claus, Thomas, Per og jeg selv deler os i to hold og kører de sædvanlige øvelser på 4x4rm i benpres, squat og dødløft. Er stadig mærket efter søndagens marathon, så min plan er at tage den helt med ro. Dog ikke på dødløftet, som på trods af en lidt hård opvarmning egentlig føles OK. Er ret sikker på at jeg kan tage mere end de 100, når vi når den sidste maxtest om en uge. Dette efterfølges af benpres, og her er jeg mere luren, eftersom der er lidt flere kilo i spil. Opvarmer med 10x160kg, hvilket ikke burde være noget problem, men det føles alligevel hårdt for benene der ligesom ikke rigtig gider det der. Min 4rm max er på 300, men vælger at starte på 230. Da det går nogenlunde øger jeg til 250 og jeg tror jeg når op på 280 på sidste. Hmm.. Måske skal man bare lige tilvænnes igen? Men jeg er også omgivet af de to kamphaner Thomas og Per, og det ansporer ligesom til at skubbe lidt til grænsen. Ved ikke om det er helt smart. På squat går det til gengæld rigtig godt. Jeg hæver til 140. Squaten kan godt gøre ubehageligt ondt, fordi det er mange kilo der trykkes ind på knoglerne, derfor forsøger jeg mig på tredie med en pude. Dette fungerer dog rigtig skidt idet jeg helt mister fornemmelsen for vægtstangen og begynder at ryste for at holde balancen. Så hellere lidt blå mærker og sidste pas tages uden problemer.

Så er det ud på syvende og for mit vedkommende næstsidste 8x2min interval i kombigruppen. Tanja løber med på to af intervallerne, og da hun flyver forbi os på første får hele feltet således en hare at jagte. Det må have set ret sjovt ud med fem mænd der med et halser efter en enlig kvindelig frontløber. :-).

Lad mig sige det med det samme. Jeg er IKKE klar endnu. Torsdag pådrog jeg mig en mindre fiber i venstre baglår, og den går op igen på andet interval. Jeg havde håbet på at kunne give noget pace til Jack og Carsten, som tager fronten, men må nøjes med at hægte mig på, der er IKKE mere kraft i benene. Løber snit 3.22/km (lidt hurtigere på første) og har masser af overskud på ilten, men benene gider bare ikke lege med. Der er ikke så meget at gøre ved det, må bare fokusere på at skåne mig selv, så jeg KAN levere en ordentlig indsats på de sidste tests om to uger. Det burde være muligt at blive klar.

Torsdag d. 22/11 (8c, let vind)
Holdbillede: Fra oven mod venstre: Jack, Carsten, ThomasPer, Jan, Tanja, Sarah, nederst: Jakob, Claus og Anders

Er tilbage i kombiforløbet til en 10xsprint. Pånær Warny er det hele holdet der er samlet. Trænerne er Tanja og Sara. P.ga. race, er der nogle som er en uge foran, og som allerede i dag skal max testes på de 30 sekunder. Martin fra kontrolgruppen skal desuden løbe sin afsluttende 400m. Det skal helst foregå ved at han får lidt pace af os andre på omkring de 200. Dvs. der løbes med tre hold i forskudte starter. Tanja, har dog lavet en plan og på smukkeste vis det hele til at klappe.

Martin løber hurtigt 57 sekunder på de 400m, og Jack, som skal maxtestes på 30 sekunder, når ud på 229  - fantastisk flot. Jeg selv bliver lidt bidt af stemningen på indledende heat, hvor Martin kommer strygende bagfra. Meningen var også idag at tage den lidt med ro, men altså ikke på første. På andet løber vi fire samlet på 95%. Jeg vælger at trykke igennem, men kan pludselig mærke en fiber i venstre baglår. Det er ikke noget alvorligt, men nok til at jeg tager den helt afslappet på de 7 næste heat.

Per og Thomas i skarp konkurrence. :-)
På sidste heat, går der lidt sport i det igen. Eftersom Thomas og Per mener de skal ligge og konkurrere, kan jeg ikke lade være med at blande mig. Benene holder til det. Alt i alt god træning, rart at komme igang igen.

Søndag d. 18/11 (4c, vindstille, skyfri himmel)
Philadelphia Marathon
Ny PR 2.47.28
Læs mere her

Fredag d. 16/11 (8c, vindstille, solskin)
Fredag i Central Park, nærmest lykkelig. :-)
Dette er en tur jeg har ventet på længe. Den skulle egentlig være foregået torsdag, men jeg var simpelthen for jetlagget. Jeg befinder mig i NewYork der er tre dage til racestart og jeg skal bare lige ud på en easyrun. Men den foregår i Central Park. Vejret er USANDSYNLIGT lækkert. Igår efter en lur var jeg ude og købe nye sko, dem tester jeg. Benene er totalt klar. Kan mærke lidt ømhed i venstre side fortsat, men det er ikke noget der bekymrer mig. Kommer ud på 9km, avr. pace 4.20... Uhm lækkert.


Mandag d. 12/11 (8c, vindstille, solskin)
Dejligt vejr efter træningen ses her Warny og Jan
Det er fantastisk vejr, da Warny, Jan og jeg selv stiller op til ugens første sprintpas. Med næste uges løb in mente er det blot meningen, at jeg skal føle tempo i benene og få en god oplevelse, uden at komme til skade. Så jeg tager den med ro på dagens 10 pas. Det går faktisk meget godt og jeg når min kegle på de fleste pas, pånær et par stykker i midten. Benene føles kampklare. Alt i alt en god oplevelse før Race.

Læs om træningen sjette uge her
Læs om træningens femte uge her
Læs om træningen fjerde uge her
Læs om træningen tredie uge her
Læs om træningen anden uge her
Læs om træningen første uge her

Kommentarer

Populære indlæg